fredag 8 april 2016

FÖRSTA VECKAN - FÖRSTA INLÄGGET

Visserligen tre månader senare än det först var tänkt, men här kommer alltså första inlägget i bloggen om vår flytt från Stockholm till New York. Keith har såklart varit här ett bra tag nu, men först nu blir det ju "på riktigt". Dags att börja tänka på sig själv som New York-bo!


Jag landade på måndag kväll, tyvärr försenad och helt slut. Men redan tisdag morgon var jag ute på stan och igång, jag måste ha gått minst en mil den första dan. När Keith slutade jobbet tog vi oss upp i Empire State Building och njöt av solnedgången (dock mindre av iskylan, jag hade inte förväntat mig att det skulle vara kallare här än i Sverige!) och utsikten. I torsdags var vi i East Village och käkade grymma veganska hamburgare på Superiority Burger. Grymt nice! Men helt återställd är jag definitivt inte, både i onsdags och idag har jag varit hemma och bara gått och degat. Häromdagen däckade jag klockan 17, och när Keith kom hem var det med nöd och näppe att han lyckades väcka mig!

I lägenheten har det inte hänt så mycket sedan jag åkte till Sverige i februari, Keith har köpt en ny dammsugare eftersom den som fanns var totalt värdelös. Nu har jag beställt prover på "renters wallpaper", tapet som ska gå att flytta/ta bort utan att skada väggarna. Har vi tur så funkar den och vi kan säga hejdå till våra vidriga lila och limegröna väggar - allvarligt talat, vem tycker att det låter som en bra idé??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar