onsdag 4 maj 2016

EN MÅNADS MAT


Jag kan inte riktigt fatta att jag redan varit här i New York i en hel månad! På ett sätt känns det som att ingen tid alls har passerat, och på ett annat sätt känns det som att det gått ett halvår. Galet! Finns så mycket att skriva om, men just nu vet jag inte om jag orkar. Istället tänkte jag att jag skulle dela med mig av lite av allt gott som vi käkat den senaste månaden.


Vi har försökt att prova så många olika ställen som möjligt, vi tuggar oss igenom NYC bit för bit! Från karibiska matbananer i Brooklyn, till underbara Tamarind i Tribeca, till risotto på the National i Midtown. och såklart har vi samplat lite av våra egna kvarter i East Harlem - bara för nån vecka sen öppnade en Burrito-bar med veganska burritos bara några minuter från vår dörr. Score! Vi gjorde också ett återbesök på the Butchers Daughter där vi var i somras - såå mycket gott, helveganskt och mycket raw. Ovan en grön bowl med supergod hummus, vildris och linser.


Vi besökte också Superiority Burger för att prova deras vegetariska burgare, som röstats fram i GQ till världens bästa burgare - men jag måste säga att varken Keith eller jag var helt övertygade om detta. Själv föll jag för Bareburger (ovan) där du kan bygga din egna burgare med viltkött, veganska alternativ eller glutenfritt bröd. Och massvis med grymma tillbehör!


Vi har druckit gott också såklart - bara några minuter från oss ligger en underbar juicebar där jag shoppade loss för några veckor sedan. Sen jag kom till NY har jag försökt håll nere på socker och onyttigheter - jag har inte ätat godis på en månad! Men helt nyttig har jag inte varit, på helgerna har jag tillåtit mig lite svängrum. Förra helgen var vi och brunchade på City Bakery, som är känt för sin fantastiska varma choklad - och god var den!


Och nu i helgen firade vi Alinas 30-årsdag på ett franskt bageri, som hade de mest sjuka bakelserna - den här choklad- och passionsfruktsskapelsen fick liksom inte att motstå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar