måndag 9 maj 2016

SJUKT...



För att bo i världens mest actionpackade stad så har jag verkligen haft en seg vecka! Förra helgen växlade vädret rätt hastigt och blev kallare, och i måndags vaknade jag såklart med en rejäl förkylning. Såååå segt! Känns som att jag har snutit ur mig ca ett ton snor, men nu börjar jag äntligen bli bättre om än inte helt återställd. Därför kan min vecka sammanfattas ganska kort med mycket vila och Netflix!


Några av veckans höjdpunkter var dock en typ tvåtimmars session på Kinokuniya, den japanska bok-och pappershandeln på 6th avenue (lyckades komma ut därifrån utan att köpa halva affären, men det var svårt) och mitt och Keiths besök på Discovery Times Square för att kolla på en Star Wars-utställning. Det var kul om än inte särskilt revolutionerande, det var mest kostymer från filmerna och lite rekvisita, med commentary från regissörer och skådiar.


I helgen blev vädret till slut lite bättre. Vi firade med att bruncha tillsammans med Keiths kompis Omar och hans tjej på ett mysigt litet ställe i våra kvarter, Cafe d'Alsace. Kostade på mig en jordgubbscrepe eftersom jag varit så duktig i veckan. Igår hängde vi i parken och njöt av att vädret äntligen var tillbaka på 20+ grader. Det kan ju inte gärna vara varmare i Sverige än här, tycker jag! :D Finaste mamman fyllde ju år i fredags, så sjukt sorgligt att jag inte kunde vara med och fira i sommarvädret. Men vi fick Skypa lite iallafall och mina blommor kom fram utan problem. Tur att det finns Internet!


 Nu sitter jag och planerar den kommande veckan - eftersom jag inte pluggade nästan alls på min kurs i förra veckan så borde jag verkligen få ändan ur nu! Hoppas ni får en fin vecka också!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar